thu - sat 13:00 - 18:00
Met de expositie Sonntag gaat Aldo van den Broek (1985) naar wat voor hem de essentie is van zijn werk. Het verbeelden van de verhalen die hij zoekt of die hem vinden.
Zondag, de dag van rust als symbool voor een kantelpunt. Het moment waarin zijn zoektocht naar veiligheid, en geborgenheid zich verenigt en uiteindelijk plaats maakt voor de diepe drang naar ongebondenheid. Begin en einde, bezinning en hartstocht, euforie en het onvermijdelijk lijden. De rusteloosheid die nooit ver weg is, het altijd aanwezige verlangen , de geestdrift en de dorst naar nieuwe verhalen.
In de expositie Sonntag toont van den Broek nieuwe werken met als lijdende factor zijn dagelijks leven. In het maakproces is van den Broek wars van consensus en etiketten. Hij leeft zijn schilderijen en verandert ze voortdurend. Soms kan een werk radicaal worden gewijzigd of herbruikt worden in een ander werk. Zijn canvas kan bestaan uit verschillende combinaties van materialen zoals karton, textiel, hout en andere spullen die hij bij elkaar verzamelt op reis en in ateliers.
Eerder exposeerde Aldo van den Broek onder andere in het Rijksmuseum Twenthe, Art Rotterdam, Nieuw Dakota, Berlin Art Week en Armory Show New York. Het werk dat hij toont in de expositie Sonntag maakte hij onder andere tijdens residenties in Japan, Mexico, het Rietveldhuis in Petten en het Luceberthuis in Bergen.
— ENG —
Galerie Vriend van Bavink presents the new solo exhibition SONNTAG by Aldo van den Broek ((1985).
SONNTAG symbolises the day connecting the past and the future. The word refers to a reflection following six days of work, but for Aldo van den Broek it is also a day of restlessness and a time for new insights and ideas. This juxtaposition is visible in his new work.
Aldo van den Broek Is known for his layered paintings, sculptures and collages. History, the underground, sex, romance and architecture are common subjects of his work. He is fascinated by the human urge to strive for both security and freedom at the same time and by the deconstruction which is normally the consequence of this.
In his work Aldo van den Broek is wary of consensus, rules and etiquette. He lives his work. It is sometimes crude and wild, then again romantic and filled with love. With SONNTAG he has returned to what he sees as the core of his art: setting down the stories that he collects. He can bang paint onto whatever materials he comes across. Sunday symbolises for him the end of a period. Not only a day of rest to be used for reflection, but also the start of a new and uncertain time to come. New passion, with its associated euphoria and inevitable suffering. The restlessness that is never far away, the ever-present yearning for excitement, the ardour and the thirsting.
He has previously exhibited his work at the Rijksmuseum Twenthe, Nieuw Dakota, the Berlin Art Week and the Armory Show, New York.
The work shown in the exhibition SONNTAG includes pieces produced during residences in Japan, Mexico, the Rietveldhuis in Putten and the Luceberthuis in Bergen.